woensdag 4 december 2013

Don't let your hair hang down

Ik wil het vandaag over een best wel veel voorkomend onderwerp hebben: pesten. Heel veel mensen zijn ooit gepest of worden nu gepest. Ik ga wat vertellen over pesten en onzekerheid.



Bijna iedereen is wel eens gepest of wordt gepest. Pestkoppen zijn vaak zelf heel onzeker, dat is de reden dat ze pesten. Ook kan het zijn dat ze denken: ik wil niet gepest worden en als ik dan ga pesten vinden ze me stoer. Ik zal je vertellen: dat is helemaal niet stoer. Ik vind dat je pas stoer bent als je nee durft te zeggen, of dat nou tegen een pestkop, een vriendin of je familie is. Doe nooit dingen die je zelf niet wilt doen. Ook al denk je dat je dan je vriendinnen kwijt raakt, niet doen. Als jouw vriendinnen je iets laten doen wat je zelf niet wilt zijn het geen echte vriendinnen. Vriendschap gaat vooral om vertrouwen en jezelf kunnen zijn, dat is het allerbelangrijkste. Ook moet je niet onzeker zijn, natuurlijk iedereen is wel onzeker. Maar je bent mooi hoe je zelf bent. Echte vrienden en vriendinnen accepteren hoe jij bent. Verander voor niets en niemand. Jij bent hoe jij bent. 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten