dinsdag 14 januari 2014

Toetsweek stress

Helaas, ik moet er weer aan geloven. Het is toetsweek! Een week vol met stress, leren en toetsen. Ik ga jullie wat tips geven tegen toetsweek stress.




1. Begin optijd met leren. Begin niet pas de avond van te voren. Als het misschien meer is dan je had verwacht kom je in tijdnood. Ook neem je minder goed de informatie op en weet je waarschijnlijk de volgende ochtend bijna niks meer.

2. Leer niet te lang achter elkaar. Neem ook wat ontspanning, bijvoorbeeld: sporten, dansen, met vrienden afspreken en zingen. Doe wat jij leuk vind om te doen. Let wel op dat je dat niet al te lang doet want dan kom je toch in tijdnood. Doe ook niet na bijvoorbeeld elke 10 minuten leren een halfuur ontspannen. Houd het realistisch.

3. Wees niet TE streng voor jezelf. Natuurlijk moet je wel een beetje streng tegen jezelf zijn, je moet de stof natuurlijk wel helemaal kennen. Maar overdrijf het niet! Geef jezelf schouderklopjes als je alles al wat beter weet.

4. Vraag aan iemand of diegene je wilt overhoren. Vertel ze goed wat je precies moest leren zodat er geen misverstanden komen. Zorg er wel voor dat die persoon een beetje streng erin is. Je moet alles zo precies mogelijk weten.

5. Zeg niet steeds tegen jezelf: ik weet het niet of ik kan het niet. Dan gaat het juist mis. Zeg juist: ik weet het of ik kan het!


Ik hoop dat jullie wat aan deze tips hebben en veel succes!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten