maandag 26 november 2012

Faalangst

Faalangst
Ik wil jullie graag iets vertellen over faalangst. Sommige van jullie zullen het wel kennen.

De kenmerken van faalangst zijn:

  • Moeilijk kunnen leren.
  • Als je een toets of S.O. voor je neus ziet opeens alles wat je weet vergeten.
  • Moeilijk kunnen opletten in de klas.
  • Vaak lage cijfers halen.
  • Heel erg zenuwachtig worden tijdens het leren.

Ik heb zelf ook faalangst gehad. Ik ging naar mijn mentor en die heeft verteld dat er op bijna elke school een faalangstcursus is. Ik ging naar twee van die faalangstcursussen en het heeft echt geholpen. Ze leggen dan uit waarom je het hebt en hoe je ervan af komt. Ze geven veel tips over hoe je moet leren en die tips zorgen er ook voor dat je het minder snel vergeet. 

Dit zijn een paar tips:

  • Als je je toetsblaadje voor je hebt en je vergeet opeens alles doe dit: Doe je ogen dicht en adem 1 seconde in en 2 seconden uit. Adem 2 seconden in en 3 seconden uit. Adem 3 seconden in en 4 seconden uit. Ga zo verder. Na de 10 seconden inademen en 11 seconden uitademen doe je je ogen weer open. Richt je weer op de toets.
  • Zeg tegen jezelf: 'Ik kan het' Dan lukt het je wel! Als je zegt: 'Ik kan het niet' Dan lukt het juist niet. DUS BLIJF POSITIEF!
  • Na de toets: Controleer je antwoorden in je boek.
  • GOODLUCK!!!

Als je nog vragen hebt:

Mail me maar! melissahuijbens@gmail.com

xxx Melissa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten